Slavko Jovičić -

Uvoznički lobi ne pušta polovnjake!

Autor sjovicicslavuj | 16 Februar, 2010 | read_nums (536)

     

     Banjaluka 16. 02. 2010

     

    BiH još nije ukinula Odluku o zabrani uvoza polovnih vozila starijih od sedam godina na šta je bila obavezna posle potpisivanja SSP i CEFTA, jer uvoznici ne žele da se odreknu monopola, a država carina, tvrde u Evropskom pokretu BiH

    BiH se više od godinu dana suprotstavlja zahtevima Evropske komisije i pod snažnim uticajem automobilskog uvozničkog lobija i zbog inertnosti državnog aparata, namerno sprečava ukidanje Odluke o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina!

    Potpunom liberalizacijom tržišta automobila država bi ostala bez velikih prihoda od carina, a uvoznici bi izgubili monopol na domaćem tržištu!

    Naime, u Evropskom pokretu BiH, za Press RS tvrde da domaće vlasti svesno krše Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) i Srednjoevropski sporazum o slobodnoj trgovini (CEFTA), koji ih obavezuju na potpunu liberalizacija tržišta, jer po svaku cenu žele da zadrže prihode bez kojih bi se našli u debelom minusu!

    Savet ministara u ćorsokaku

    - Iako je po nalogu Evropske komisije ta Odluka trebalo da bude ukinuta još u oktobru prošle godine, to nije učinjeno iz čisto političkih razloga. Prihodi u državi su ionako već prepolovljeni, a potpunom liberalizacijom tržišta automobila država će izgubiti i ogroman novac od carina što će je odvesti u još veću dubiozu od ove u kojoj se sada nalazi. S druge strane, i uvoznički lobi na sve načine pokušava da stopira ukidanje ove Odluke, jer hoće da zadrži monopol koji sada ima - objašnjavaju u Evropskom pokretu BiH.

     U ovom pokretu ocenjuju da Savet ministara BiH ne zna kako da se izvuče iz ćorsokaka u koji je zapao, jer s jedne strane mora da poštuje zahtev Evropske komisije, a s druge strane, unutar BiH, suočava se sa potpuno različitim mišljenjima o tome kako da se ovaj problem reši, a da sve strane budu zadovoljne.

    - Po svemu sudeći, nemoguće je da svi budu zadovoljni. Ipak, kojoj strani naginje Savet ministara vidi se iz njihove tvrdnje da ukidanje Odluke o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina nije moguće dok se u BiH ne uspostavi homologacija, što je čista kupovina vremena i zamazivanje očiju javnosti. Naime, kada u BiH uvezemo neko vozilo iz bilo koje zemlje EU i donesemo potvrdu da je ono tehnički ispravno, ovde nema šta da se proverava. Međutim, kako sada stoje stvari, ispada da su kod nas tehnički servisi bolje opremljeni i da su kvalitetniji nego oni u zemljama EU, što je, naravno, apsurdno - zaključuju u Evropskom pokretu BiH.

    ----------------------------------------------------------------

    PARLAMENT BiH NE KOČI UKIDANJE ZABRANE...Slavko Jovičić

     
     
    Slavko Jovičić, predsedavajući Komisije za spoljnu trgovinu i carine u Predstavničkom domu Parlamenta BiH, ističe da BiH mora što pre da skine ograničenja na uvoz vozila, jer se time obvezala SSP-om.

    - Ne vidim ozbiljan razlog zbog kojeg Savet ministara BiH oteže sa donošenjem odluke koja bi bila u skladu sa nalogom Evropske komisije.

    Parlament BiH sigurno nije kočnica za ukidanje barijera na uvoz vozila starijih od sedam godina, već je to Savet ministara koji još nije uputio u parlamentarnu proceduru predlog nove odluke o uvozu polovnih automobila.

    BiH ima uslove da ukine ograničenja na uvoz polovnjaka bez obzira što još nije uspostavljen sistem homologacije, jer proveru vozila mogu da rade osiguravajuće kuće i ovlašćeni servisi koji se bave tehničkim pregledima - naglašava Jovičić i dodaje da i vozila uvezena iz EU, sa potvrdom o ispravnosti, ipak, treba proveriti i u BiH.

    ----------------------------------------------------------
    Mekić: Uskoro novi predlog

    Dragiša Mekić, pomoćnik ministra spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH, kaže da će ministarstvo za koji dan doneti konačan predlog privremene odluke o ukidanju postojeće odluke o zabrani uvoza polovnjaka starijih od sedam godina.

    - Ne znam kako će ovakav predlog da prođe, jer pre nekoliko meseci smo doneli i konačan predlog po kojem je trebalo da bude dozvoljen uvoz svih vozila koja imaju „evro 3" motore, ali su o tome postojala suprotstavljena mišljenja, zbog čega je predlog vraćen na doradu. Zaista ne znam više kako će novi predlog da prođe, a da zadovolji sve strane - priznaje Mekić.

    -------------------------------------------------------------------------

      Nema lobiranja!

    Slađenko Galić, direktor „Verano motorsa", najvećeg prodajno-servisnog centra „pežoa" u BiH, tvrdi da uvoznici novih vozila nemaju potrebu da lobiraju kako bi sporna odluka o uvozu polovnjaka starijih od sedam godina i dalje ostala na snazi, jer njeno ukidanje ne bi ugrozilo njihovo poslovanje.

      - Svi tvrde da uvoznici novih vozila lobiraju da se važeća zabrana ne ukida, kako bi, navodno, zadržali prodaju, ali to nije tačno, jer oni koji žele da uvezu polovnjake, ionako nikada ne bi kupili neko novo vozilo. Ukidanje zabrane vrlo malo bi uticalo na našu prodaju - tvrdi Galić i ističe da se uvoznici novih vozila zalažu samo za to da se trenutna Odluka o zabrani uvoza automobila starijih od sedam godina ukine tek kada se u BiH uspostavi sistem homologacije, koji bi, kako kaže, sprečio uvoz krševa.

    S. KARIĆ


Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

    My picture!

Kategorije

Arhiva